Tarifele transportului containerizat între China și Europa s-au dublat de la începutul lui 2024
Potrivit furnizorului independent de servicii de cercetare și consultanță pentru industria maritimă, Drewry, următoarele 4-5 săptămâni vor fi critice pentru transportul maritim global și traficul de containere din Asia către Europa și Mediterana către Asia. Orice întrerupere înainte de Anul Nou Chinezesc este întotdeauna o preocupare pentru expeditori și, deși situația actuală provoacă deja blocaje în lanțurile globale de aprovizionare, pentru moment, se consideră că există o capacitate suficientă pentru a face față congestiei rezultate, penuriei de echipamente și lacunelor în ceea ce privește programele.
Drewry a dat publicității și faptul că tarifele de transport de containere între Shanghai și Rotterdam se vor dubla la începutul lui 2024, comparativ cu 21 decembrie 2023, din cauza crizei Mării Roșii.
Criza Mării Roșii a provocat o creștere a tarifelor de transport containerizat din Shanghai către cele două porturi europene de referință: Rotterdam și Genova. Pe ruta Shanghai – Rotterdam, tariful pentru un container de 40” era pe 4 ianuarie 2024 de 3.577 USD, în creștere față de 21 decembrie 2023 cu 115%, în timp ce, pentru ruta Shanghai – Genova, era de 4.178 de dolari (+114%). Comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, creşterea este de 91% între Shanghai și Rotterdam și de 43% între Shanghai și Genova, menționează Logistic Post.
Criza din Orientul Mijlociu a dus, de asemenea, și la creșterea tarifelor de transport maritim între China și SUA, fiind totuși mai mici decât în Europa.
Preţul de transport al unui container între Shanghai și Los Angeles a crescut cu 30% în două săptămâni, ajungând 2.726 dolari pe TEU, iar între Shanghai și New York a crescut cu 26%, ajungând la 3.858 USD.
Tarifele de transport s-au majorat cu 17% și pe ruta Rotterdam – Shanghai (546 de dolari).
În schimb, între New York și Rotterdam, dar şi între Los Angeles şi Shanghai, tarifele au rămas neschimbate.
Sursa: www.logisticpost.ro