Blog

Uniunea Societăților de Expediții din România

USER urează bun venit noilor săi membri parteneri

În primele trei luni ale anului 2025, cinci societăți au aderat la USER: JUSTIN SPEDITIONS SRL AXES SOFTWARE SRL FOMCO GPS SRL CARGO TRACK SOLUTIONS SRL R-BAG AIR CARGO SRL USER le mulțumește pentru încrederea acordată și îi invită, dacă doresc, să trimită o scurtă prezentare a firmei sau a unui proiect, astfel încât să…
Read more

Viitorul documentelor de transport digital – Va fi e-CMR obligatoriu?

Acest subiect de interes va fi discutat în cadrul evenimentului organizat de Uniunea Societăților de Expediții din Romania (USER), “Romanian Freight Forwarder’s Day – Ediția a II-a, în data de 15 mai 2025, la Camera de Comerț și Industrie a României. Informații despre Regulamentul eFTI După patru ani de la adoptarea Regulamentului UE 2020/1056 AL…
Read more

USER urează bun venit noilor săi membri asociați

În primele trei luni ale anului 2025, 19 societăți au aderat la USER: I.C.C. LOGISTIC PARTNER SRL   ALPHA SMART GROUP SRL  A&C TRANS COMPANY INTERNATIONAL SRL GOPET ROMANIA SRL MEKONSM CONSULTING SRL LDM EXPRES BROKER SRL PRO SHIPPING SOLUTIONS SRL STAR 2001 SA PACKAGE LONDON UK SRL A.S.G. WIND TRANSPORT SRL LDI GROUP.RO SRL ALEXFRIGO…
Read more

Pentru prima dată, România are un reprezentant la competiția globală FIATA Young Logistics Professionals Award!

Cu sprijinul USER – Uniunea Societăților de Expediții din România, țara noastră intră în premieră în cursa mondială dedicată tinerilor profesioniști în logistică și freight forwarding.   FIATA Young Logistics Professionals Award este cel mai prestigios concurs internațional pentru noua generație de specialiști în transport și supply chain.   De peste douăzeci de ani, FIATA…
Read more

Lansare LoadHub – OEPIA propune o soluție nouă care ajută transportatorii să evite amenzile RO e-Transport aplicabile din 1 aprilie 2025

Începând cu 31 martie 2025, este disponibilă cea mai ușor de utilizat aplicație web și mobile: LoadHub, special concepută pentru gestionarea facilă a codurilor UIT, transmiterea automată a poziției GPS către ANAF și asigurarea conformității complete cu legislatia RO e-Transport. Platforma www.loadhub.ro oferă 7 zile de acces gratuit pentru testarea tuturor funcționalităților.   Conform legislației actualizate (OUG…
Read more

Cerințe ale Sistemului ICS2 pentru transportul rutier și feroviar ce intră în vigoare la 1 aprilie 2025 – Ce trebuie să știe transportatorii și casele de expediții?

Conform articolului 127 alineatul (1) din Codul vamal al Uniunii, toate mărfurile introduse pe teritoriul vamal al Uniunii Europene (UE) trebuie să fie acoperite de o declarație sumară de intrare (ENS), ce se depune în sistemul ICS2 Faza 3. ENS trebuie să conțină elementele de date definite în anexa B a Regulamentului delegat (UE) 2015/2446/…
Read more

Începând cu 2 aprilie 2025, cetățenii din țările europene vor avea nevoie de un ETA pentru a călători în Regatul Unit

Ce este ETA? O autorizație electronică de călătorie (ETA) este o permisiune digitală care vă permite să călătoriți în Regatul Unit. Nu este o viză și nu garantează intrarea în Marea Britanie, dar vă autorizează să călătoriți acolo. Permisul este valabil 2 ani sau până la data de expirare a pașaportului, oricare dintre acestea survine mai devreme. …
Read more

Începând cu 1 aprilie 2025, noul sistem ELO (Obligatory Logistics Envelope) va fi introdus ca parte a unei inițiative Smart Border la granița Franța-Marea Britanie – Ce trebuie să facă transportatorii?

Plicul Logistic Obligatoriu ELO va fi implementat de la 1 aprilie 2025 și va deveni obligatoriu la granița Franța-Marea Britanie de la 1 septembrie 2025 . Noul sistem ELO (Enveloppe Logistique Obligatoire) face parte din Smart Border și își propune să simplifice procedurile vamale, să accelereze vămuirea și să reducă erorile de documentare. În prezent, atunci când șoferii…
Read more

Situația actuală din Marea Roșie, după încetarea focului dintre Israel și Hamas, anunțată în ianuarie 2025

În ciuda evoluțiilor diplomatice, Marea Roșie rămâne o zonă cu risc ridicat și în 2025, iar costul real al transportului maritim prin această zonă este doar în creștere.   Primele de asigurare sunt încă foarte mari, navele redirecționate ard milioane în combustibil suplimentar, iar transportatorii majori ezită să parcurgă zona.   Deși o încetare condiționată a…
Read more

Consiliul Concurenței recomandă construirea Canalului București – Dunăre – Analiză asupra situației porturilor fluviale

Delimitarea clară a atribuțiilor administrațiilor portuare, investiții masive în infrastructură și în terminale intermodale, dar și restructurarea tarifelor, sunt principalele recomandări ale Consiliului de Supraveghere din Domeniul Naval (CSDN), din cadrul Consiliului Concurenței, pentru a valorifica potențialul transportului fluvial.   De asemenea, CSDN recomandă și finanțarea lucrărilor la canalul București – Dunăre, pentru conectarea celui…
Read more

Translate »