Sprijin pentru implementarea programului de securitate pentru mărfurile transportate pe cale aeriană – ICS2

Uniunea Societăților de Expediții din România

Sprijin pentru implementarea programului de securitate pentru mărfurile transportate pe cale aerianăICS2

În 2011, UE a stabilit un prim program de securitate pentru mărfurile transportate pe cale aeriană înainte de sosire (Import Control Systems 1 – ICS1). În 2016, UE a introdus în Codul vamal al Uniunii revizuit, un program de securitate mai robust înainte de sosire, cunoscut sub numele de Import Control Systems 2 (ICS2), care oferă un sistem de preîncărcare (PLACI) pentru transportul aerian.

ICS2 a fost dezvoltat pentru a fi implementat în trei etape. Prima este în vigoare din 15 martie 2021 și se aplică numai operatorilor poștali și transportatorilor expres. Etapa a doua este valabilă pentru 1 martie 2023 și este relevantă pentru toți operatorii poștali, transportatorii expres și aerieni, precum și pentru partenerii acestora, cum ar fi casele de expediții. Etapa a treia va intra în vigoare la 1 martie 2024 și va avea impact asupra altor moduri de transport (maritim, rutier și feroviar).

Până la data de 30 iunie 2023, companiile aeriene vor trebui să se alinieze noilor proceduri.

Direcția Generală a UE pentru Fiscalitate și Uniune Vamală (TAXUD) a oferit o clarificare cu privire la perioadele de implementare pe faze ale ICS2 Etapa 2 pentru mărfuri transportate pe calea aerului:

  • 1 martie – 30 iunie 2023: Implementare pentru transportatorii aerieni pentru nivelul master de depunere (MAWB);
  • 1 iulie – 2 octombrie 2023: Implementare pentru autodeclaratori, adică acei forwarderi care ar alege să depună la nivel de casă (HAWB).

FIATA lucrează activ pentru a-i sprijini pe membrii săi privind implementarea autodeclarării cu sprijinul CAI-ABSS, grup operativ pentru Advanced Cargo Information.

De asemenea, compania germana de software, Dakosy, i-a sfătuit pe forwarderii de transport aerian să „folosească această perioadă pentru a se asigura că pot furniza companiilor aeriene datele necesare”. Aceasta include numărul mărfurilor și adresa completă, atât a expeditorului inițial, cât și a destinatarului final.

Odată cu ICS2, UE a introdus o procedură uniformă și centralizată pentru analiza riscurilor mărfurilor din țări terțe. Aceasta începe chiar înainte ca mărfurile să fie încărcate în țara exportatoare.

De îndată ce companiile aeriene se alătură noii proceduri, casele de expediții trebuie să poată furniza acestora informațiile necesare pentru notificarea ICS2, altfel mărfurile nu vor putea fi încărcate.

Sursa: https://www.transportjournal.com/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Translate »