Proiect de hub internațional de mărfuri construit în gara de la Bucecea
În contextul identificării celor mai bune soluții pentru dezvoltarea județului Botoșani și pentru transformarea vămii Racovăț într-un important punct de trecere a frontierei româno-ucrainene, autoritățile locale botoșănene lansează noi proiecte. Unul dintre acestea este dezvoltarea unui centru multimodal la Bucecea, datorită căruia traficul cu Ucraina se va desfășura mai ușor.
Potrivit unei postări pe Facebook a Secretarului de stat din Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Ionel Irinel Scrioșteanu, vama de la Racovăț a fost deschisă în mod oficial pe 10 februarie 2023. Aflându-se pe teritoriul județului Botoșani, noul punct de trecere a frontierei este o investiție care a durat 13 ani, pentru a se asigura normele europene în vigoare, și a costat peste 3.5 milioane de lei.
Doina Federovici, Președintele Consiliului Județean Botoșani, fiind persoana care și-a asumat aceste planuri de viitor prin crearea unei infrastructuri de calitate atât pe partea rutieră, cât și pe linie feroviară, menționează:
„Este și demersul pe care l-am făcut, prin modernizarea tronsoanelor de cale ferată Iași – Dorohoi – Leorda și Botoșani – Leorda – Verești. Am solicitat Ministerului Transporturilor realizarea unui centru intermodal la Bucecea. Orașul Bucecea, care se află la intersecția mai multor căi de transport importante, având o poziție strategică în actualul context geopolitic și mai ales ținându-se cont de realizarea coridoarelor verzi de transport, care în viitor vor fi folosite pentru reconstrucția țării aflată în război”.
De fapt, proiectul unui centru intermodal reprezintă o corelare a transportului urban cu cel extern și feroviar. Astfel, se dorește construirea unui hub internațional de mărfuri în orașul Bucecea, care să fie ulterior direcționat către destinații din alte state de pe teritoriul UE.
„Gara Bucecea, unde ar fi putea fi dezvoltat acest centru intermodal, se află la 5 km de viitorul drum expres, la 25 de km de Suceava, 25 de km de Botoșani și la 50 km față de vama de la Siret și tot la 50 de km de vama de la Racovăț.” mai precizează Doina Federovici.
Se dorește reabilitarea tronsoanelor de cale ferată sus amintite, întrucât transportul feroviar este considerat a fi cel mai pretabil pentru exportul de marfă din Ucraina către țările europene.
Sursa: https://www.botosaneanul.ro/