Prima navă de transport mărfuri din lume care folosește biometanol a fost lansată la apă de gigantul danez Maersk

Uniunea Societăților de Expediții din România

Prima navă de transport mărfuri din lume care folosește biometanol a fost lansată la apă de gigantul danez Maersk

Laura, nava recent botezată de Președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a intrat pe 14 septembrie 2023 în flota gigantului maritim danez Maersk.

Nava a fost construită de Hyundai Heavy Industries (HHI) în Coreea de Sud. Are un motor care folosește două tipuri diferite de combustibili. Fiind un model mai mic, Laura are capacitatea de a transporta 2.136 de picioare (TEU).

Maersk a declarat că nava va opera în Marea Baltică începând cu luna octombrie 2023.

În timpul ceremoniei de inaugurare, care a avut loc în Portul Copenhaga, Vincent Clerc, CEO-ul Maersk, a declarat: „Metanolul verde este combustibilul pe care l-am ales… pentru că este singură soluție scalabilă care poate îndeplini cerințele de emisii zero (emisii de carbon).”

Von der Leyen a aruncat apoi o sticlă de șampanie peste corpul navei, așa cum este tradiția pentru botezul vaselor.

Metanolul verde, numit și „e-metanol”, este compus din reziduuri de dioxid de carbon (CO2) și “hidrogen verde”, care este creat prin utilizarea energiei regenerabile în scopul divizării moleculelor de apă.

Maersk, care este liderul global în transportul de containere, a comandat 25 de nave care folosesc metanol verde în ultimii doi ani. Dintre acestea, 19 sunt în prezent în construcție și ar trebui să fie finalizate până în anul 2025.

Acest lucru va permite companiei să reducă emisiile sale de dioxid de carbon cu aproximativ 2,3 milioane de tone pe an.

În comparație cu o navă care care funcționează cu păcură, nava Laura va reduce emisiile de CO2 cu 100 de tone pe zi. Potrivit Institutului Superior de Economie Maritimă (ISEMAR), transportul maritim produce mai multe emisii de poluare la nivel mondial decât transportul aerian.

Conform ultimelor cifre publicate de Organizația Maritimă Internațională (IMO), sectorul reprezintă 2,89% din emisiile totale de gaze cu efect de seră. Maersk își propune să devină neutru în ceea ce privește emisiile de carbon până în 2040, după ce și-a vândut divizia de petrol către TotalEnergies în 2017.

Sursa: https://www.economica.net/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Translate »