Lucrările la Centrul Intermodal Oradea încep în această vară. Trei linii ferate noi
Un anunț făcut de Răzvan Ionașcu, director de proiect la Abed Nego, menționează faptul că lucrările la Centrul Intermodal Oradea, investiție care se va ridica la aproximativ 15 milioane de euro, vor începe în această vară.
Pe 22 mai 2023, primarul Municipiului Oradea, Florin Birta, a semnat la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii contractul de finanțare pentru acest centru, valoarea totală a proiectului fiind de 73,221,168.98 lei, din care 48,115,819.21 lei sunt bani europeni nerambursabili.
Scopurile construirii centrului intermodal sunt eficientizarea transportului de marfă şi îmbunătăţirea impactului asupra mediului şi a siguranţei traficului, precum și preluarea traficului de marfă și crearea unui cadru de desfășurare a transferului de mărfuri, hub-ul fiind dotat cu toate echipamentele și utilajele necesare pentru manipulare.
Terminalul va fi situat în apropierea punctului de trecere a frontierei cu Ungaria, Borș, și va avea acces printr-o șosea de legătură la drumul european E60/DN1.
De asemenea, facilitatea intermodală este amplasată în apropierea nodului rutier dintre DN1/E60 și drumul de legătură Oradea A3 (Borș), în apropierea Parcului Industrial Eurobusiness 1 din Oradea.
„Proiectul ”Dezvoltarea unui centru de transport intermodal cu facilitate de acces la transport rutier și feroviar în zona gării CFR din Episcopia Bihor” are deja finalizat proiectul tehnic și acum se pregătește începerea execuției, care este prevăzută pentru această vară.”, menționează sursa citată.
Se prevede construirea unei platforme de lucru cu o suprafață de 32.700 mp, ce va fi utilizată pentru manipularea și depozitarea containerelor, precum și construirea a trei linii de cale ferată industrială, care vor fi racordate direct la stația CF Episcopia Bihor.
Pe lângă cele de mai sus, este stipulată și amenajarea unui punct de control acces cu patru benzi de circulație.
În același timp, este în plan construirea a două parcări auto pentru TIR-uri, cea exterioară cu o capacitate de 36 de locuri, iar cea interioară cu o capacitate de 30 de locuri.
Nu în ultimul rând, se preconizează construirea a două parcări pentru autoturisme, destinate angajaților centrului intermodal, cea exterioară cu o capacitate de 32 de locuri, iar cea interioară cu o capacitate de 20 de locuri.
„Apariția centrului intermodal va permite transportului rutier și celui feroviar să-și joace rolul în crearea lanțurilor de transport, ce sunt în ansamblu mai durabile, mai ieftine și mai eficiente din punct de vedere economic și ecologic. Având în vedere faptul că intermodalitatea propusă este între transportul feroviar și cel rutier, se va decongestiona transportul rutier, reducându-se astfel numărul de accidente rutiere, nivelul noxelor emise de autovehicule și al pragului de zgomot în oraș”, a explicat Răzvan Ionașcu.
Acțiunile de dezvoltare durabilă se vor manifesta și în mediul cultural și în cel social, prin reducerea ratei șomajului în oraș, respectarea aspectului cultural al acestei zone și impactul pozitiv asupra mediului.
Sursa: www.clubferoviar.ro