Investiţii de peste 650 milioane euro în infrastructura portuară aprobate şi în pregătire pentru Portul Constanţa

Războiul din Ucraina accelerează realizarea unor proiecte în ceea ce privește infrastructura portuară.
„Pentru a veni în sprijinul operatorilor portuari şi pentru a le oferi condiţii de atragere a traficului de mărfuri, suntem concentraţi pe investiţiile în infrastructura portuară, atât din fonduri europene, cât şi din surse proprii“, a spus, pentru Ziarul Financiar, Florin Vizan, director general al Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa.
Prin Programul Operaţional Sectorial „Transporturi“, se realizează cea mai mare investiţie, pentru care sunt în pregătire proiecte în valoare de peste 500 milioane euro, din fonduri europene.
Investițiile includ reabilitarea, modernizarea și extinderea infrastructurii rutiere și de acces în Portul Constanța și în zona Midia (115 milioane euro), dragaje în Constanța, Midia și Mangalia, extinderea estuarului de acces Midia (130 milioane euro), modernizarea infrastructurii de distribuție a energiei electrice (95 milioane euro) și realizarea unor cheuri (75 milioane euro).
Investiția vine pe fondul unei creșteri constante a traficului de marfă din port, care, conform calculelor ZF pe baza datelor furnizate de reprezentanții companiei, va fi mai mare în acest an decât în 2013, având o creștere de 50%.

Directorul general al Administraţiei Porturilor Maritime a mentionat: „Portul Constanţa are capacitatea de opera cantităţi mari de mărfuri, fiind proiectat pentru 100 de milioane de tone de mărfuri pe an. Traficul atins în 2022 a reprezentat o performanţă istorică a Portului Constanţa, de 75,55 milioane tone mărfuri, fiind cel mai mare volum de mărfuri operat în porturile maritime româneşti. În primele trei luni ale acestui an se înregistrează deja o creştere cu 10% în comparaţie cu anul trecut. Traficul total de mărfuri a depăşit 19 milioane de tone, faţă de 17,44 milioane de tone în primul trimestru al anului 2022. O creştere importantă, de circa 34%, s-a înregistrat în cazul containerelor care transportă marfă, de la 1,67 milioane de tone mărfuri în primul trimestru al anului 2022, la 2,24 milioane de tone în perioada similară a acestui an“.
Sursa: www.zf.ro