Investiție DP World în valoare de 15 milioane euro – scanner nou de verificare a mărfurilor în Portul Constanța

Uniunea Societăților de Expediții din România

Investiție DP World în valoare de 15 milioane euro – scanner nou de verificare a mărfurilor în Portul Constanța

DP World operează din 2003 terminalul de containere din Portul Constanța, unde, în această toamnă, va inaugura un scanner cu raze X, în care s-au investit 15 milioane euro. Compania și-a asumat să suporte timp de 10 ani costurile de întreținere a aparaturii.

„Misiunea de a include în activitatea noastră instrumente esențiale pentru un comerț inteligent este constantă. Unul dintre proiectele care vizează acest aspect este construirea unui scanner de ultimă generație pentru camioane și remorci. Procesul de scanare va fi complet automat, dirijat prin drive-through, fapt care va permite un flux de până la 60 de camioane pe oră. Acest tip de soluție va asigura eficiența activității în cadrul terminalului și va accelera livrarea mărfurilor, atât de importante pentru clienții noștri și pentru comerțul internațional.”, declara DP World pe pagina sa de Facebook.

Aparatura de control va fi operată de autoritățile portuare, în condițiile în care doar două alte scannere mai funcționează în port, unul fiind operat de biroul vamal și celălalt de poliție.

”La tipul de mărfuri operat de noi (containere și remorci cu prelată) există o mare presiune pentru scurtarea timpilor de tranzit. Așadar, beneficiarii finali ai mărfurilor din containere și prelate percep ca pe o valoare adăugată scurtarea timpului dedicat formalităților la trecerea frontierei”, a declarat, pentru G4Media, Cosmin Cârstea, CEO al DP World în România.

Scannerul și terminalul dedicat vor scurta timpul de tranzit Turcia – România cu un interval situat între 12 și 36 de ore. Această achiziție a companiei DP World este parte a unui proiect pentru crearea unei noi rute de transport de tip RO-RO România-Turcia pentru autocamioane, în scopul îmbunătățirii securității tranzitului și reducerii timpului dedicat operațiunilor de control la graniță.

”Cel mai mare efort investițional l-a constituit dezvoltarea infrastructurii de transport,  respectiv a terminalului RO-RO. Investiția se ridică la aproximativ 75 de milioane de euro și cuprinde, pe lângă terminalul RO-RO și scanerul de camioane și containere, și un terminal pentru mărfuri agabaritice. Estimăm că terminalul va fi operațional în luna octombrie, iar în perioada noiembrie-decembrie vom inaugura primul serviciu regulat de transport maritim între România și Turcia”, a mai spus Cosmin Cârstea.

Unul dintre beneficiile acestui proiect este faptul că toate autocamioanele care vor intra în România pe această cale vor fi scanate din mers.

„Acesta este un tip de scanner drive-through. Practic, camionul împreună cu remorca trec prin dispozitiv la o viteză foarte mică, fără să se oprească. Scannerul declanșează procesul de scanare după ce capul tractor iese din raza de scanare. Acest tip de scanner poate detecta toate tipurile de mărfuri, până la nivelul de materie organică, chiar și explozibil și droguri. Dacă sunt respectate toate cerințele de operare, așa cum sunt ele setate în prealabil, rata de succes este de 100%”, a explicat șeful DP World România.

Această metodă nu este potrivită pentru mărfurile în vrac sau pentru cele generale (precum produsele metalice, echipamentele, produsele din lemn etc), ci mai degrabă containerelor și remorcilor cu prelată.

Unul dintre cele mai importante terminale de containere de la Marea Neagră, terminalul pe care îl operează DP World în Portul Constanța, are o capacitate actuală de aproximativ 1.200.000 TEU. În plus, există o suprafață de teren suficientă pentru extinderea treptată pentru a răspunde la volume de peste 4.500.000 TEU.

Sursa: https://www.g4media.ro/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Translate »