FIATA solicită liniilor maritime timp liber rezonabil pentru utilizarea containerelor

Uniunea Societăților de Expediții din România

FIATA solicită liniilor maritime timp liber rezonabil pentru utilizarea containerelor

Printr-un comunicat de presă din 28 februarie 2023, FIATA îndeamnă liniile de transport maritim să revizuiască și să restabilească perioadele de timp liber actuale pentru utilizarea containerelor, aducându-le la nivelurile dinainte de pandemie. În timp ce decizia de reducere a perioadelor de timp liber a fost unilaterală, condițiile de piață s-au schimbat între timp, iar justificările pentru timpii reduși nu mai rămân valabile.

FIATA notează că liniile maritime au obligația de a oferi o perioadă rezonabilă gratuită pentru a acordă comerciantului/casei de expediții suficient timp pentru încărcarea și livrarea containerului pentru export și pentru ridicarea, descărcarea și returnarea containerului gol pentru import.

În ultimii ani, perioadele de timp liber pentru containere au fost reduse, iar tarifele pentru demurrage and detention au crescut considerabil. Liniile de transport maritim au justificat perioade mai scurte de timp liber, menționând că va crește fluiditatea și va ajuta la reducerea congestiei. Decizia i-a forțat pe comercianți/case de expediții să depună eforturi considerabile pentru a îndeplini aceste cerințe, ceea ce a dus la aglomerație terestră și, mai presus de toate, la blocaje în jurul porturilor și terminalelor importante.

FIATA mai subliniază și faptul că un lanț de aprovizionare este mai puternic atunci când există dialog și coordonare între părțile interesate. Nicio parte interesată nu ar trebui să impună altora cerințe oneroase. În acest context, perioadele de timp liber actuale limitează sfera de aplicare corespunzătoare a:

  • Convenției pentru containere sigure (CSC);
  • Codului de practici pentru ambalarea unităților de transport de marfă aprobat de OMI/OIM/UNECE.

În plus, FIATA încurajează liniile de transport maritim să analizeze serios calitatea echipamentului pentru:

– a retrage echipamentul care depășește ciclul său natural de viață economică și este posibil să nu fie „potrivit scopului”;

– a revizui în mod proactiv echipamentul, pentru a-l întreține și repara și pentru a se asigura că respectă standardele adecvate pentru calitatea containerului.

Sursa: www.fiata.org

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Translate »