Drumul dintre Poarta 10 și Poarta 10 bis din Portul Constanța, extins cu fonduri europene, prin Programul Operațional Infrastructură Mare, s-a deschis circulației
În data de 29 august 2023, s-a deschis circulației rutiere obiectivul realizat în cadrul proiectului „Extinderea la 4 benzi a drumului de circulație existent între Poarta 10 și Poarta 10bis“, investiție finanțată din fonduri europene, prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM).
„Valoarea contractului de finanțare este de 59.923.500 lei, inclusiv TVA (12,69 milioane euro), din care: fonduri europene 42.840.425 lei, buget de stat 16.931.350 lei și contribuția Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime SA, 151.725 lei.”, menționează sursa citată.
În cadrul proiectului au fost construite:
– un drum cu 4 benzi de circulație, cu o lungime de 982 metri, în incinta Portului Constanța;
– un sens giratoriu adaptat la un trafic semnificativ de vehicule lungi cu remorci sau semiremorci;
– două bretele de acces, care reprezintă punctul de conexiune pe fiecare sens de circulație de acces intrare sau ieșire pe la Poarta 10 bis.
Poarta 10 bis face conexiunea directă a Portului Constanța cu podul rutier peste CDMN de la km 0+540 și cu autostrada A4. Aceste obiective având 4 benzi de circulație, a fost necesară extinderea la 4 benzi a drumului de legătură dintre porțile 10bis și 10.
Modernizarea infrastructurii portuare, pentru a fi posibilă manipularea unui volum crescut de marfă, în condiții competitive, dar și modernizarea și fluidizarea drumului de circulație existent între Poarta 10 bis și Poarta 10 în scopul reducerii timpului de tranzitare al autovehiculelor către porțile de acces ale Portului Constanța, în condiții de siguranță, sunt aspecte ce vor fi rezolvate prin finalizarea proiectului „Extinderea la 4 benzi a drumului de circulație existent între Poartă 10 bis și Poarta 10”.
„Investiția crește eficiența operațiunilor de încărcare – descărcare a mărfurilor care sosesc sau părăsesc Portul Constanța pe cale rutieră și susține o creștere a capacității infrastructurii prin posibilitatea de a opera un volum mai mare de marfă într-un timp mai scurt“, a declarat Florin Vizan, directorul general al CN APM SA.
Acest proiect de infrastructură rutieră, esențial în fluidizarea traficului în Portul Constanța, a fost monitorizat și susținut de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, prin ministrul Sorin Grindeanu.
Sursa: https://traficmedia.ro/