Terminal RO-RO și Project Cargo operațional în Portul Constanța la începutul lunii septembrie 2023, în urma investiției DP World

Uniunea Societăților de Expediții din România

Terminal RO-RO și Project Cargo operațional în Portul Constanța la începutul lunii septembrie 2023, în urma investiției DP World

În scopul de a facilita fluxul de bunuri în și dinspre Europa Centrală și de Est, DP World a inițiat o serie de investiții majore pentru sectorul de transport din România, încă din anul 2022.

În cadrul evenimentului „Terminal Open Day”, organizat la Constanța de Uniunea Societăților de Expediții din România  (USER), în data de 5 aprilie 2023, reprezentanții DP World au prezentat participanților următorul lor proiect, terminalul RO-RO & Project Cargo. Echipa uniunii, alături de cei prezenți la eveniment, au putut vedea șantierul din turnul de observație.

Compania DP World a prezentat marți, 23 mai, proiectul construirii acestei noi platforme multimodale, cu o suprafață de 119.000 metri pătrați, în cadrul terminalului său maritim din Constanța. Valoarea totală a proiectului este de 263.044.529,12 lei, din care cofinanțare UE în valoare de 155.699.308,56 lei (83,3% din valoarea totală eligibilă aprobată), cofinanțare din bugetul de stat în valoare de 27.476.348,58 lei (14,7% din valoarea totală eligibilă aprobată) și cofinanțare eligibilă a beneficiarului în valoare de 3.738.278,71 lei (2% din valoarea eligibilă aprobată).

Se preconizează că terminalul va fi operațional la începutul lunii septembrie 2023, începând cu un vas care acostează la fiecare două zile, crescând apoi la sosiri zilnice, în a două fază.

Portul Constanța a devenit cel mai important hub al Mării Negre, astfel că noua platformă reprezintă un pas mare în adăugarea de capacitate suplimentară, terminalul atrăgând mărfuri de aproximativ 300.000 de tone/an.

De asemenea, prin intermediul terminalului existent, această nouă facilitate va avea acces la toate mijloacele de transport și se va transforma într-o excelentă zonă de depozitare.

Reprezentanții DP World au declarat: „Dacă terminalul RO-RO & Project Cargo va adăuga fluxuri anuale de marfă de aproximativ 500k tone, terminalul multimodal va atrage aproximativ 300k tone/an. Noua platformă reprezintă un pas mare în adăugarea de capacitate suplimentară la Portul Constanța, care a devenit cel mai important hub al Mării Negre”.

Sursa: www.adevarul.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Translate »