Poduri noi peste Prut între România și Republica Moldova: podul de la Ungheni, în continuarea Autostrăzii “Unirii” a fost avizat la CNAIR

Uniunea Societăților de Expediții din România

Poduri noi peste Prut între România și Republica Moldova: podul de la Ungheni, în continuarea Autostrăzii “Unirii” a fost avizat la CNAIR

Podul peste Prut de la Ungheni, legătura rutieră între România și Republica Moldova în continuarea Autostrăzii Unirii A8, a fost avizat la Compania de Drumuri, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Irinel Ionel Scrioșteanu. Va fi primul pod între România și Republica Moldova cu patru benzi, iar licitația ar putea fi lansată în primăvară.

„Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane”, a transmis secretarul de stat în Transporturi.

Potrivit acestuia, podul va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Principalele caracteristici prevăzute sunt:
– 261,20 m lungime pod nou peste Prut
– 1 km lungime totală traseu

– 8 m lățime parte carosabilă
– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spații închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și camioanelor.

Proiectul mai include și realizarea unui tronson de autostradă cu 2×2 benzi de circulație cu lungimea de 0,5 km, care va asigura funcționalitatea independentă a podului până la finalizarea integrală a Autostrăzii Târgu Mureș – Târgu Neamț – Iași – Ungheni (A8).

Valoarea totală a proiectului este de aproximativ 40 de milioane de euro, din care contribuția Uniunii Europene este de 16,486 milioane de euro (valori fără TVA).

Data estimată de de începere a proiectului este iunie 2023, urmând ca acesta să dureze 43 de luni.

De asemenea, Podul peste Prut de la Albița, cea mai importantă vamă dintre România și Republica Moldova, urmează să fie demolat și reconstruit la patru benzi.

Sursa: economedia.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Translate »