Alianțele transportatorilor oceanici în anul 2025

Uniunea Societăților de Expediții din România

Alianțele transportatorilor oceanici în anul 2025

Domeniul transporturilor de containere trece printr-o restructurare semnificativă, marile linii maritime refăcându-și rețelele pentru anul 2025. Astfel, au apărut noi alianțe și cooperări pentru a servi rutele comerciale globale.

Premier Alliance: O nouă forță în transportul global

Ocean Network Express (ONE), HMM și Yang Ming Marine Transportation și-au anunțat colaborarea în cadrul Premier Alliance, începând din februarie 2025. Acest parteneriat strategic va funcționa pe liniile comerciale majore Est-Vest.

Ocean Alliance: Angajament extins până în 2032

CMA CGM, COSCO SHIPPING, Evergreen și OOCL și-au consolidat parteneriatul prin extinderea Ocean Alliance până în 2032. Încă din 2017, Ocean Alliance oferă:

– Servicii de clasă cu frecvențe competitive de navigație;

– Acoperire extinsă a porturilor pe șapte rute comerciale majore Est/Vest;

– Inițiative de mediu, inclusiv angajamentul CMA CGM de a opera peste 120 de nave cu combustibili „verzi” alternativi până în 2027.

Gemini Cooperation: Noul parteneriat Maersk – Hapag – Lloyd

Gemini Cooperation dintre Maersk și Hapag – Lloyd, lansată în februarie 2025, reprezintă o schimbare semnificativă în astfel de alianțe.

Caracteristicile cheie includ:

– Acoperire a șapte rute comerciale cu 57 de servicii;

– Flotă de aproximativ 340 de nave;

– Capacitate totală de 3,7 milioane TEU;

– Concentrarea pe durabilitate cu planuri de reducere a emisiilor absolute cu peste o treime până în 2030.

Cooperări strategice

  • Un nou parteneriat operațional, care se concentrează pe comerțul Trans-Pacific, va fi lansat în februarie 2025 între ZIM și MSC, cu:

 

– Șase servicii care leagă Asia de Coasta de Est a SUA, Coasta de Vest a Mexicului, porturile din Caraibe și porturile din Golful SUA;

 

– Acord de trei ani, inclusiv schimbul de sloturi și partajarea navelor;

 

– Accent pe navele ecologice, inclusiv navele alimentate cu GNL.

 

  • Cooperare Swire Shipping – NPDL

De asemenea, mai mulți operatori independenți își adaptează strategiile pentru 2025:

 

– Wan Hai Lines își extinde rețeaua Trans-Pacifică;

– Hede Shipping și-a modificat serviciul expres China – US West Coast;

– TS Lines se alătură serviciului SeaLead Shipping Asia-US West Coast.

Concluzii

Restructurările alianțelor vor avea impact asupra clienților și furnizorilor de logistică, aducând multiple beneficii precum: opțiuni de rețea mai diverse, fiabilitate sporită a programelor de navigație, accent mai mare pe sustenabilitate, oferte de servicii competitive.

Totodată, aceste schimbări reprezintă și provocări pentru expeditori, case de expediții și furnizori de logistică, odată cu adaptarea la noile rețele și programele de servicii.

Pe măsură ce aceste noi alianțe și parteneriate se pregătesc pentru implementare la începutul anului 2025, industria așteaptă aprobările de reglementare și detaliile finale ale rețelelor.

Expeditorii ar trebui să rămână informați cu privire la aceste evoluții și să ia în considerare modul în care aceste schimbări le-ar putea afecta lanțurile de aprovizionare.

 

Sursa: https://www.shipit.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Translate »