S-a emis prima scrisoare de trăsură internațională în format electronic de către CONPET, client al GFR
Într-un comunicat pe pagina sa de Facebook, directorul general adjunct al GFR și vicepreședintele USER, Amedeo Neculcea, a precizat faptul că, în data de 8 august 2023, s-a emis de către CONPET, client Grup Feroviar Român (GFR), prima scrisoare de trăsură internațională CIM în format electronic (STE CIM).
Aceasta fost concepută în conformitate cu standardele tehnice de interoperabilitate pentru aplicații telematice adoptate la nivel european, aspect care a prelungit procesul de elaborare a aplicației.
”La șase ani distanță de lansarea scrisorii de trăsură electronice locale, a venit și rândul traficului internațional să beneficieze de simplificările noii ere… În urmă cu șase ani, cu mare greutate am convins un client să accepte să încerce produsul informatic GFR – ITC, scrisoarea de trăsură electronică locală. Astăzi, unul dintre cei mai importanți clienți ai noștri ne-a invitat în mod special să implementăm STE CIM, mai întâi, în organizația sa. Îi mulțumim pe această cale pentru încredere.”, declară Amedeo Neculcea.
Automatizarea procesului de informare, accesul neîngrădit al clienților la informații reale privind statusul și poziția geografică ale expediției, precum și accesul la estimările privind sosirea la destinație, au fost facilitate, printre altele, prin mutarea în online a relației Transportator – Client pe palierul traficului internațional.
Durata de completare a contractului de transport s-a redus de la o oră la cinci minute, un raport asemănător păstrându-se și în ceea ce privește durata înregistrării datelor privind noua expediție în sistemul GFR.
De asemenea, toate părțile interesate (expeditor, destinatar, transportator, plătitor de tarife) pot avea acces instantaneu la datele precizate în scrisoarea de trăsură, respectiv la modificările de status ale vagoanelor, la poziția pe rețea, ETA și nu numai.
Sistemul GFR s-a armonizat cu sistemului informatic deja existent în rampele CONPET, care gestionează cantitățile de marfă intrate – ieșite, oferind eforturilor celor implicați mai multă eficacitate, precizie și siguranță. Acest lucru a fost posibil prin comunicații digitale bidirecționale.
Cu ajutorul deschiderii manifestate de către managementul CONPET, dar și echipei mixte ITC – GFR care a parcurs cu succes și această integrare de sisteme (Ciprian Radu, Adrian Meiroșu – ITC, Mirela Fulga, Alexandra Decu – GFR), s-a mai făcut un pas important către modernizarea relației beneficiar – transportator.
„Acest amplu proiect, care a înregistrat încă un succes de etapă (urmând scrisoarea de trăsură electronică CIM-SMGS) a fost posibil și datorită continuității și constanței unei echipe profesioniste: Ciprian Radu – ITC, Mirela Fulga – GFR, Adrian Meiroșu – ITC, Alexandra Decu – GFR. Le mulțumesc și pe această cale pentru superba implicare.”, adaugă în final directorul general adjunct GFR.