Membrii Comisiei TRAN din Parlamentul European au respins toate amendamentele aduse Pachetului de Mobilitate 1

Uniunea Societăților de Expediții din România

Membrii Comisiei TRAN din Parlamentul European au respins toate amendamentele aduse Pachetului de Mobilitate 1

UIRR – Uniunea Internațională de Transport Combinat Rutier – Feroviar, al cărei membru asociat este USER, a transmis săptămâna trecută o informare cu privire la un potențial risc pentru transportul intermodal ce ar apărea prin votarea în Comisia de Transport din Parlamentul European (TRAN – The European Parliament Transport Committee) a așa numitei legislații de reformă “The Mobility Package 1”.

Odată cu introducerea unei noi prevederi a fost creată posibilitatea Statelor Membre de a suspenda unilateral Articolul 4 din Directiva privind Transportul Combinat (Directiva 92/106), articol pe care îl prezentăm mai jos:

“Combined Transport Directive – Article 4 (Directive 92/106 – present text)

—the term ‘cabotage’ is not mentioned in the CT Directive. Article 4 talks about “the right to carry out (initial or final road haulage legs which form an integral part of the combined transport operation)”, the only limitation being compliance with “access to the occupation and access to the market” rules.

Article 4

All hauliers established in a Member State who meet the conditions of access to the occupation and access to the market for transport of goods between Member States shall have the right to carry out, in the context of a combined transport operation between Member States, initial and/or final road haulage legs which form an integral part of the combined transport operation and which may or may not include the crossing of a frontier.”

Această propunere de a adăuga un nou alineat la articolul 10 din Regulamentul 1072/2009, care ar permite unui stat membru să suspende Articolul 4 din Directiva privind Transportul Combinat (Directiva 92/106) pe teritoriul său, subminează operațiunile de transport combinat existente și competitivitatea sectorului, așadar nu ar fi acceptabilă în forma sa actuală. 

O soluție de compromis a fost formulată în două amendamente de către Barbara Thaler (EPP) din Austria.

În acest sens, UIRR a invitat companiile care activează în sectorul transportului intermodal, pe clienții și partenerii acestora, precum și pe membrii săi asociați, să trimită până pe data de de 7 iunie 2020 un e-mail de suport către membrii TRAN din România.

USER a adresat următoarea scrisoare europarlamentarilor Rovana Plumb, Clotilde Armand, Maria Grapini, Gheorghe Falcă și Marian-Jean Marinescu:

“Uniunea Societăților de Expediții din România (USER) este o asociație profesională înființată în 1993, care reunește și reprezintă societăți cu activități ce acoperă toate modurile de transport și servicii conexe: transport rutier, aerian, feroviar, maritim, fluvial, multimodal, agabaritic, mărfuri periculoase, logistică, comisionariat vamal.

În mod special susținem transportul combinat (intermodal), fiind și membri asociați ai UIRR – Uniunii Internaționale de Transport Combinat Rutier – Feroviar.

În acest spirit, USER susține, în principiu, adoptarea legislației de reformă conținută în Pachetul de Mobilitate 1.

Cu toate acestea, considerăm că propunerea de a adăuga un nou alineat la Articolul 10 din Regulamentul 1072/2009, care ar permite unui stat membru să suspende Articolul 4 din Directiva privind Transportul Combinat (Directiva 92/106) pe teritoriul sau, subminează operațiunile de transport combinat existente și competitivitatea sectorului și nu este acceptabilă în forma sa actuală.

Transportul combinat oferă cea mai evidentă soluție în transportul de marfă la distanțe mai mari, pentru a atinge obiectivele noastre comune, pentru a face simultan economia europeană mai competitivă, mai ales după pandemia coronavirusului și pentru a face acest lucru într-un mod ecologic care să ne păstreze continentul ca unul dintre cele mai vii locuri de pe Pământ.

Prin urmare, vă rog să susțineți amendamentele Thaler (amendamentele 9 și 27) în timpul votului Comisiei TRAN din 8 iunie 2020. Aceste modificări vor asigura că noul alineat 7 va fi utilizat numai dacă este absolut justificat, și chiar atunci, într-o manieră transparentă și numai atâta timp cât prevalează circumstanțele citate în justificare.”

Din păcate, membrii Comisiei TRAN a Parlamentului European (PE) au respins la vot, în 8 iunie, toate amendamentele aduse Pachetului Mobilitate 1, în ciuda tuturor eforturilor UIRR și a membrilor săi asociați.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Translate »