De la 1 martie 2025 începe aplicarea amenzilor pentru neechiparea vehiculelor cu tahografe inteligente de a doua generație (G2V2)

Uniunea Societăților de Expediții din România

De la 1 martie 2025 începe aplicarea amenzilor pentru neechiparea vehiculelor cu tahografe inteligente de a doua generație (G2V2)

Tahografele inteligente permit monitorizarea în timp real a activităților conducătorilor auto, inclusiv timpii de conducere și odihnă. Aceste dispozitive permit autorităților și managerilor de flote să acceseze date esențiale despre utilizarea vehiculului, contribuind la reducerea fraudelor și la o mai bună siguranță rutieră.

 

Începând cu 31 decembrie 2024, pentru toate vehiculele de transport internațional, cu o greutate de 3,5 tone sau mai mult, a devenit obligatorie înlocuirea tahografelor digitale și analogice cu tahografe inteligente de a doua generație (G2V2).

 

Acestea aduc îmbunătățiri semnificative, precum detectarea automată a frontierelor și transmiterea datelor în timp real către autorități, având scopul de a spori siguranța și conformitatea. De asemenea, tahografele de a doua generație sunt mai eficiente în prevenirea fraudei și a erorilor de comutare.

 

La solicitarea statelor membre ale Uniunii Europene, Comisia Europeană a acordat o perioadă de tranziție între 1 ianuarie și 28 februarie 2025, pentru a permite companiilor să se adapteze la noile reglementări. În acest interval, verificările s-au concentrat în principal pe informare și conștientizare. 

 

Așadar, în urma recomandării Comisiei Europene, mai multe state membre au decis să amâne aplicarea amenzilor pentru neechiparea vehiculelor cu tahografe inteligente de a doua generație (G2V2) până la 28 februarie 2025.

 

După data de 1 martie 2025, încălcarea acestor reglementări poate atrage amenzi semnificative.

 

Amenzile diferă de la o țară la alta, în funcție de coridoarele de transport. În Coridorul Mediteranean (Spania, Franța, Italia, Slovenia, Croația și Ungaria), sancțiunile variază de la 2.001 de euro în Spania, până la 30.000 de euro și un an de închisoare în Franța. În Coridorul Atlantic (Spania, Franța, Germania, Portugalia și Irlanda), penalizările ajung la 6.000 de euro în Portugalia și 1.500 de euro în Germania, potrivit Transporte al Dia.

 

Pentru vehiculele care sunt echipate cu tahografe de prima generație (G2V1), termenul de retro-echipare cu G2V2 este în 19 august 2025.

 

De la 1 iulie 2026, tahografele devin obligatorii și pentru autobuzele și vehiculele comerciale de 2,5 – 3,5 tone care efectuează transport internațional.

 

Sursa: https://logisticpost.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Translate »