Cargo Integrity Group a emis o declarație de susținere pentru recenta circulară emisă de China Maritime Safety Administration (MSA) în urma exploziei YM Mobility din 9 august 2024, la portul Ningbo-Zhoushan

Uniunea Societăților de Expediții din România

Cargo Integrity Group a emis o declarație de susținere pentru recenta circulară emisă de China Maritime Safety Administration (MSA) în urma exploziei YM Mobility din 9 august 2024, la portul Ningbo-Zhoushan

Cargo Integrity Group (CIG) salută circulara recentă emisă de China Maritime Safety Administration (MSA) în urma incidentului exploziei care a implicat nava „YM Mobility” din 9 august 2024, în portul Ningbo-Zhoushan. Acest incident, împreună cu alte incendii recente la bordul navelor portacontainere, subliniază nevoia critică de măsuri de siguranță sporite și vigilență în transportul de mărfuri periculoase pe mare.

„Acest tip de incident nu ar trebui să se întâmple niciodată și este un alt exemplu al modului în care un eșec în transportul de containere oceanice poate avea consecințe catastrofale”, spune Peter Sand, analist șef Xenetal.

Sand a subliniat că, dacă această explozie s-ar fi produs mai degrabă pe mare decât la o dană dintr-un port, echipajul și nava ar fi fost în pericol și mai periculos.

Explozia de la Ningbo urmează altor incidente majore din 2024, inclusiv prăbușirea podului Baltimore în martie și un incendiu electric la bordul Maersk Frankfurt în timpul călătoriei sale inaugurale prin Marea Arabiei luna trecută.

Ningbo-Zhoushan este al doilea cel mai important port de transport de containere din China, după Shanghai, manipulând peste 100.000 de TEU în fiecare zi.

În circulara sa, MSA a reiterat necesitatea ca toate companiile legate de transport maritim să implementeze protocoale cuprinzătoare de siguranță, în special în timpul sezoanelor cu temperaturi ridicate. Aceasta include gestionarea riguroasă a mărfurilor periculoase, respectarea reglementărilor de siguranță și educație aprofundată și instruire în materie de siguranță pentru angajați și membrii echipajului pentru a gestiona potențialele riscuri în mod eficient.
Este imperativ ca toate părțile implicate în lanțul de aprovizionare – inclusiv expeditorii, freight forwarderii, transportatorii și operatorii portuari – să-și recunoască rolurile și responsabilitățile în asigurarea transportului în siguranță al containerelor, atât în ​​conformitate cu reglementările privind mărfurile periculoase, cât și în adoptarea unor practici solide din industrie, cum ar fi Codul CTU. Fiecare parte trebuie să contribuie la o cultură a siguranței care acordă prioritate bunăstării angajaților lanțului de aprovizionare și a echipajelor navelor.

Responsabilități cheie pentru transportul sigur de containere:

  1. Expeditorii: trebuie să se asigure că toate mărfurile sunt corect clasificate, ambalate și etichetate conform Codului internațional de mărfuri periculoase maritime (IMDG). Furnizarea corectă și la timp a informațiilor de urgență către transportatori nu este doar o cerință de reglementare, ci o componentă critică în atenuarea riscurilor asociate cu transportul mărfurilor periculoase.
  2. Transportatorii și companiile de transport maritim: trebuie să mențină sisteme solide de management al siguranței și să efectueze regulat antrenamente și exerciții de urgență pentru a îmbunătăți pregătirea echipajelor. Stocarea, segregarea și izolarea corespunzătoare a mărfurilor periculoase, împreună cu protocoalele de inspecție diligentă, sunt esențiale pentru a preveni incidentele.
  3. Casele de expediții și operatorii portuari: ar trebui să lucreze îndeaproape cu transportatorii și expeditorii pentru a verifica documentația de marfă și pentru a asigura declararea exactă a mărfurilor periculoase. De asemenea, ar trebui să fie vigilenți în inspectarea containerelor pentru orice pericol potențial.

Cargo Integrity Group subliniază, de asemenea, importanța comunicării și coordonării imediate între toate părțile pentru a aborda rapid orice discrepanțe sau urgențe. După cum se menționează în circulara MSA, gestionarea adecvată a mărfurilor periculoase, inclusiv a materialelor sensibile la temperatură și a celor cu puncte de aprindere mai mici, necesită respectarea strictă a ghidurilor de siguranță.

„Trebuie să lucrăm împreună pentru a menține cele mai înalte standarde de siguranță în transportul containerelor”, a spus Cargo Integrity Group. „Incidentele recente servesc ca o reamintire clară a faptului că nu există loc pentru mulțumire. Îndemnăm toate părțile să-și reînnoiască angajamentul față de siguranță, asigurându-ne că evenimentele tragice la care am asistat nu se vor repeta.”

Respectând reglementările internaționale de siguranță și cele mai bune practici, cu toții putem ajuta la prevenirea incidentelor viitoare și la protejarea vieții celor care lucrează în lanțul global de aprovizionare.

Despre Cargo Integrity Group


Cargo Integrity Group reunește organizații internaționale de transport de mărfuri și de manipulare a mărfurilor cu diferite roluri în lanțul de aprovizionare și cu o dedicare comună pentru îmbunătățirea siguranței, securității și performanței de mediu pe întreg lanțul de aprovizionare logistic. Bureau International des Containers (BIC), Containers Owners Association (COA), FIATAGlobal Shippers ForumICHCA , TT Club și World Shipping Council cooperează la o serie de activități pentru a promova adoptarea și implementarea unor practici și reglementări cruciale de siguranță.

 

Sursa: FIATA

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Translate »