Volumul de mărfuri al KTZ prin Middle Corridor s-a dublat în 2022
Coridorul Mijlociu devine din ce în ce mai mult o alternativă viabilă la rutele care traversează Rusia. O demonstrează volumele de mărfuri transportate pe acest traseu, care au crescut de 2,5 ori față de 2021, ajungând la 1,5 milioane de tone, după cum a anunțat compania națională de căi ferate din Kazahstan, Kazakhstan Temir Joly (KTZ).
În cadrul Adunării Generale a Asociației Internaționale TITR, care a avut loc pe 8 februarie la Almaty, au fost dezvăluite cifrele actuale, aflate în creștere. Tot atunci, părțile implicate au pus în discuție continuarea dezvoltării volumelor pe traseu în 2023.
După cum a fost prezentat în cadrul acestei adunări, a fost înregistrată o creștere semnificativă în ceea ce privește exporturile Kazahstanului pe rută, cu 650% față de anul precedent, ajungându-se la 891.000 de tone marfă. În plus, KTZ a subliniat că TEU-urile deplasate pe Coridorul Mijlociu au fost în număr de 33.600, ceea ce reprezintă cu 33% mai multe față de 2021.
Printre soluțiile pentru viitorul rutei, s-a propus pornirea „unui tren navetă obișnuit cu program fix și crearea unui singur produs de tranzit”.
Pe lângă creșterile de volum pe Coridorul Mijlociu înregistrate în Kazahstan, Căile Ferate din Azerbaidjan (ADY), de exemplu, au anunțat că 3,9 milioane de tone de marfă au fost deplasate pe rută, ceea ce semnalează o creștere de peste jumătate de milion de tone față de 2021.
Prin prelungirea feroviară a Coridorului de Mijloc prin Turcia, linia Baku-Tbilisi-Kars, au trecut 432.284 de tone de marfă în 2022. Potrivit ADY, cu acest volum, în perioada 2017-2022, tranzitul de marfă prin linie a atins un total de 1.347.585 tone.
De asemenea, la sfârșitul anului 2022, Uzbekistanul și-a desfășurat primul transport feroviar pe Middle Corridor, fiind prima dată când a optat să ocolească Rusia. Încărcat cu cupru, trenul s-a îndreptat spre Varna, Bulgaria, apoi spre Turkmensbashi, Turkmenistan, ajungând în final în Turcia.
Sursa: https://www.railfreight.com/