Uniunea Societăților de Expediții din România s-a adresat din nou la ANAF, pentru a solicita răspunsuri la situațiile neprecizate de legislația privind Sistemul RO e-Transport și amânarea cu un an a intrării în vigoare a sancțiunilor la transport rutier internațional, prevăzută la 1 iulie 2024

Uniunea Societăților de Expediții din România

Uniunea Societăților de Expediții din România s-a adresat din nou la ANAF, pentru a solicita răspunsuri la situațiile neprecizate de legislația privind Sistemul RO e-Transport și amânarea cu un an a intrării în vigoare a sancțiunilor la transport rutier internațional, prevăzută la 1 iulie 2024

Având în vedere că la utilizarea Sistemului RO e-Transport apar încă nelămuriri și situații pe care legislația aferentă nu le precizează clar, Uniunea Societăților de Expediții din România (USER) a adresat o altă scrisoare AGENȚIEI NAȚIONALE DE ADMINISTRARE FISCALĂ – Direcția Generală Antifraudă Fiscală, prin care solicită clarificarea fiecărui caz în parte.

Deși USER este o organizație profesională care reunește companii cu activități ce acoperă toate modurile de transport și servicii conexe (case de expediții, operatori de logistică, operatori portuari, operatori intermodali și comisionari vamali), vă informăm că am primit nenumărate întrebări și de la companii producătoare, importatoare, exportatoare, care nu ne sunt membre.

De asemenea, primim în continuare apeluri de a solicita autorităților amânarea aplicării sancțiunilor de la 1 iulie 2024, pentru transportul rutier internațional.

Prin scrisoarea trimisă astăzi, USER a subliniat faptul că, pentru a implementa Sistemul RO e-Transport, societățile comerciale sunt nevoite să facă investiții în software-uri, să angajeze personal suplimentar, dedicat utilizării acestui sistem, să își anunțe toți partenerii externi cu privire la aceste reglementări și să își modifice contractele, astfel încât să prevadă responsabilitățile suplimentare ale fiecărei părți.

De asemenea, am explicat autorităților că oricând poate apărea eroarea umană a angajaților, întrucât expedițiile, logistica și transporturile sunt un domeniu cu foarte multe variabile, și nu considerăm corectă amendarea ca și cum s-ar fi săvârșit o culpă gravă, cu intenție de fraudare.

Având în vedere valoarea mare a amenzilor, sancționarea poate duce la falimentul multor societăți comerciale (atât producători, importatori, exportatori, cât și case de expediții sau operatori de transport).

Ținând cont de toate cele de mai sus, am solicitat din nou AGENȚIEI NAȚIONALE DE ADMINISTRARE FISCALĂ amânarea cu un an a intrării în vigoare a sancțiunilor la transport rutier internațional, prevăzută la 1 iulie 2024.

Dacă aveți nelămuriri privind Sistemul RO e-Transport, vă rugăm să le adresați la: office@user.ro, iar noi le vom solicita răspuns autorităților.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Translate »