Întreaga infrastructură de distribuție a energiei electrice a Portului Constanța va fi modernizată

Uniunea Societăților de Expediții din România

Întreaga infrastructură de distribuție a energiei electrice a Portului Constanța va fi modernizată

Principalul obiectiv al proiectului Ealing, prin care se încearcă o trecere la alimentarea prin surse de energie de la țărm a navelor, eliminându-se astfel consumul de carburanți, este eficientizarea din punct de vedere energetic a porturilor din România.

Astfel, Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA continuă să investească în acest proiect, lansand recent o licitatie, în scopul contractarii unui antreprenor care să asigure condițiile electrice de racordare la cheu a navelor în Portul Constanța (regim Cold Ironing), în vederea interconectării la Rețeaua Trans-Europeană de Transport TEN-T.

Proiectul Ealing are ca obiectiv implementarea unor măsuri pentru realizarea alimentării navelor prin surse de energie electrică de la țărm pe timpul staționării în porturi, conducând astfel la eliminarea consumul de carburanți și reducerea emisiilor de gaze în atmosfera din porturi și a zgomotului produs de generatoarele de curent ale navelor. Ca partener in cadrul acestei initiative, CN APM SA are ca prioritate eficientizarea porturilor maritime românești din punct de vedere energetic.

Potențialul alimentarii navelor prin surse de energie de la țărm (OPS – Onshore Power Supply) este evidențiat și în legislația UE privind infrastructura pentru combustibili alternativi, conform căreia alimentarea electrică de la țărm va fi instalată cu prioritate în porturile TEN-T, dar și în alte porturi, până la 31 decembrie 2025. De asemenea, acest tip de alimentare este considerată o soluție in vederea reducerii poluării generate de navele care sosesc în porturile UE.

Aceste porturi mentionate anterior fac parte din diferite bazine: Marea Mediterană (Valencia, Barcelona, Ancona, Trieste, Monfalcone, Veneția, Pireu, Rafina și Koper), Marea Neagră (Constanța, Varna și Burgas), Atlantic (Gijon, Huelva, Leixoes și Azore) și Marea Nordului (porturile irlandeze prin intermediul biroului irlandez de dezvoltare maritimă) și urmăresc adaptarea la un nou regim de utilizare a combustibililor alternativi în sectorul maritim. Fundația Valencia Port coordonează acest proiect, ce se desfășoară în perioada iunie 2020 – iunie 2023, sub inițiativa CEF (Connecting Europe Facility 2019) cu un buget total de 6.960.240 de euro.

Sursa: https://www.replicaonline.ro/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Translate »