Companiei ROUTIER EUROPEAN TRANSPORT i-a fost livrat primul camion VOLVO FH Electric
Din ce în ce mai mulți transportatori rutieri optează pentru camioane electrice, ținând cont de necesitatea reducerii emisiilor de carbon, stabilită de UE prin din pachetul „Fit for 55”.
ROUTIER EUROPEAN TRANSPORT, o companie cu o viziune clar conturată privind sustenabilitatea și cu obiective ambițioase în acest sens, pe lângă serviciul intermodal oferit clienților, din această lună integrează transportul electric în activitățile sale.
Astfel, a achiziționat două camioane Volvo FH Electric de la Volvo Trucks România, unul fiind deja livrat la începutul lunii iulie, iar al doilea urmând să fie primit în septembrie.
Soluția aleasă constă într-un autotractor Volvo FH 4x2T Electric de 40 de tone, masă maximă în combinație, cu un pachet de șase baterii și o capacitate totală de 540 kW (șase baterii de 90kW fiecare). Modelul este dotat cu trei motoare electrice, care oferă putere continuă de max. 490 kW, și vor asigura o autonomie în sarcină de până la 300 km per ciclu de încărcare. În echipare intră și transmisia Volvo I-Shift, actualizată pentru camioanele electrice, cu o nouă strategie de schimbare a treptelor de viteză. Această funcționează în principal în treptele superioare, de la a șaptea în sus, și minimizează numărul de schimbări de viteză, pentru a oferi mai multă eficiență.
„Ne mândrim că ROUTIER EUROPEAN TRANSPORT va oferi în acest an clienților săi transportul internațional 100% electric, prin achiziția primelor camioane electrice de la Volvo Trucks. Continuăm creșterea noastră cu hub-urile logistice din România și din afara țării (Germania, Italia, Olanda), cu acest nou serviciu de transport complet electric, pe o distanță de aproximativ 300 km. Oferim opțiunea folosirii capului tractor electric în hub-ul terminalelor de unde operăm serviciul intermodal, în Romania fiind vorba de relația Baia-Mare – Oradea și retur”, a menționat Rareș Retegan, unul dintre acționarii ROUTIER EUROPEAN TRANSPORT.
ROUTIER EUROPEAN TRANSPORT deține, în prezent, 152 de camioane, iar în viitor acest număr va crește la 180. Flota companiei cuprinde 900 de trailere și containere, care sunt utilizate pentru a crea o conexiune eficientă între Europa de Est și cea de Vest. Soluția intermodală dezvoltată între România și Germania și pe care o operează, deja, de câțiva ani, precum și alte soluții inovative adoptate, au condus, deja, la o economie de aproximativ 20.000 tone CO2.
Sursa: https://www.ziuacargo.ro