Compania Routier European Transport este încântată să anunțe trenul triangular
Începând cu luna martie, cunoscuta companie clujeană va inaugura o nouă rută intermodală pe România-Italia-Germania. Acest proiect înseamnă mai puține emisii de CO2, o capacitate mai mare și conexiuni noi în Vestul Europei.
După cum precizează Ziua Cargo, decizia managementului Routier European Transport (RET) de a diversifica paleta de servicii de transport intermodal oferite are în spate interesul crescut manifestat, în ultima perioadă, cu privire la variante de transport prietenoase cu mediul, care să ofere stabilitate.
De altfel, noua rută se adaugă trenurilor dedicate exclusiv acestei companii, care pleacă de șase ori pe săptămână, pe ruta România-Germania și va fi operată, într-o primă fază, săptămânal, pentru ca frecvența să crească, ulterior.
Trenul are deja un client important, pe ruta România-Italia, și va fi utilizat în parteneriat cu o altă companie (50-50%).
„Vom merge doar pe sensul România-Italia-Germania-România. În martie, vom avea un round trip pe săptămână, pentru ca, din aprilie, să ajungem la două, iar în iunie la 3, când vom beneficia de 60 de locuri. Ne propunem să ajungem la 6 round trip-uri pe săptămână, ceea ce e va oferi un timp de tranzit foarte competitiv”, a explicat Rareș Retegan, managing partner RET.
Concret, din România se încarcă marfă pentru Italia, de unde este preluată o altă încărcătură care își are destinația Germania, pentru ca, din Germania, să fie încărcată marfă pentru România. Din punctul de vedere al raportului venituri/costuri, latura România-Italia (unde tarifele sunt mai mici) este susținută de celelalte două laturi, unde tarifele sunt mari, în condițiile în care volumele sunt mult mai importante, se arată in Ziua Cargo.
Routier European Transport, membră a USER, a primit din partea uniunii, în anul 2022, premiul pentru inovație și curaj, întrucât au achiziționat un număr impresionant de semiremorci pentru transport intermodal (ajungând la 420 la final de 2021) și pentru că este una dintre companiile care dezvoltă tot mai mult acest mod de transport prietenos cu mediul.
Conform celor declarate de Rareș Retegan, pentru Ziua Cargo, „flota Routier European Transport va ajunge, până în luna iunie 2023, la peste 170 de capete tractor (din care două electrice) și aproximativ 1.000 de semiremorci. De menționat că, în paralel, RET implementează o soluție 100% „verde” de transport pe distanță lungă (tren electrificat și camioane electrice).”
Compania, care a terminat anul 2022 cu o cifră de afaceri în valoare de 53 de milioane de euro, își propune să înființeze o filială în Italia, după modelul celei deschise în Țările de Jos, unde a obținut rezultate foarte bune.
Pentru 2023, sunt preconizate venituri de 90 de milioane de euro, transportul intermodal și zona de expediții urmând să reprezinte 70% din total.
Sursa: Ziua Cargo