Amedeo Neculcea, Director General GP Intermodal: “Intermodalitatea, soluție către armonizarea dintre calea ferată și calea rutieră”
Într-o dezbatere recentă, organizată de Business Review, pe tema “re:Focus on Retail, Couriers & Logistics 2024”, Amedeo Neculcea, Directorul general GP Intermodal, a fost invitat să reprezinte o parte mai puțin văzută a logisticii, și anume calea ferată.
„Calea Ferată și Calea Rutieră pot depăși stadiul de combatanți pe piața transporturilor de uscat, accesând armonia unei colaborări de natură să crească viteza mărfurilor și să diminueze numărul de accidente rutiere, precum și poluarea, care devine tot mai amenințătoare. Soluția este INTERMODALITATEA. Mulțumesc Business Review și Stefan Etves pentru oportunitatea de a transmite în eter opiniile pe această temă. De la momentul 21:40 la 1:04:19 se află dezbaterea pe acest subiect.”, a declarat Amedeo Neculcea pe contul său de LinkedIn.
Directorul general GP Intermodal a menționat faptul că Portul Constanța este un port extraordinar, inclusiv din punct de vedere al conexiunii cu calea ferată. Cu toate acestea, are foarte puține mărfuri primite pe calea ferată.
90 de linii s-au deschis în zona Constanța Port. Conexiunile feroviare către liniile care duc la dane sunt blocate, și, practic, o grupa întreagă (B1) este nefuncțională.
Pentru a putea valorifica la maximum oportunitățile oferite de infrastructura feroviară, este necesar ca aceste lucrări să fie duse la bun sfârșit.
Prin oferta de transport putem atrage mărfurile și către transportul feroviar.
„Având în vedere că pe calea ferată putem oferi o viteză mai mare pentru mărfurile de transportat, mărind corespunzător capacitatea de circulație pentru trenurile de marfă, marfa va veni către transportul feroviar.”, a mai menționat Amedeo Neculcea.
În anul 2024, când totul pare că este despre viteză și timp real, nu putem obține o viteză corespunzătoare a mărfurilor fără a armoniza eforturile; acest lucru se traduce prin articularea eficientă a sistemului feroviar, ce are capacități mari (1 tren înseamnă 100 camioane), la sistemul rutier de transport.
Astfel, distanțele mari vor fi recucerite de transportul feroviar, transportul rutier dominând pe distanțele mici (last mile).
O astfel de viziune armonizată poate fi dezvoltată, atingând dezideratul, însă prin renunțarea la competiția acerbă între aceste două moduri de transport.
Sursa: https://www.linkedin.com/in/amedeo-neculcea-609b02b2/