+40 744.525.100
office@user.ro

Membrii Comisiei TRAN din Parlamentul European au respins toate amendamentele aduse Pachetului de Mobilitate 1

Uniunea Societatilor de Expeditii din Romania

Uniunea Internationala pentru Transport Combinat Rutier-Feroviar (UIRR), al carei membru asociat este USER, a transmis saptamana trecuta o informare cu privire la un potential risc pentru transportul intermodal ce ar aparea prin votarea in Comisia de Transport din Parlamentul European (TRAN – The European Parliament Transport Committee) a asa numitei legislatii de reforma “The Mobility Package 1”.

Odata cu introducerea unei noi prevederi a fost creata posibilitatea Statelor Membre de a suspenda unilateral Articolul 4 din Directiva privind Transportul Combinat (Directiva 92/106), articol pe care il prezentam mai jos:

“Combined Transport Directive – Article 4 (Directive 92/106 – present text)

—the term ‘cabotage’ is not mentioned in the CT Directive. Article 4 talks about “the right to carry out (initial or final road haulage legs which form an integral part of the combined transport operation)”, the only limitation being compliance with “access to the occupation and access to the market” rules.

Article 4

All hauliers established in a Member State who meet the conditions of access to the occupation and access to the market for transport of goods between Member States shall have the right to carry out, in the context of a combined transport operation between Member States, initial and/or final road haulage legs which form an integral part of the combined transport operation and which may or may not include the crossing of a frontier.”

Aceasta propunere de a adauga un nou alineat la articolul 10 din Regulamentul 1072/2009, care ar permite unui stat membru să suspende Articolul 4 din Directiva privind Transportul Combinat (Directiva 92/106) pe teritoriul sau, subminează operatiunile de transport combinat existente și competitivitatea sectorului, asadar nu ar fi acceptabilă în forma sa actuală. 

O solutie de compromis a fost formulata in doua amendamente de catre Barbara Thaler (EPP) din Austria.

In acest sens, UIRR a invitat companiile care activeaza in sectorul transportului intermodal, pe clientii si partenerii acestora, precum si pe membrii sai asociati, sa trimita pana pe data de de 7 iunie 2020 un e-mail de suport catre membrii TRAN din Romania.

USER a adresat urmatoarea scrisoare europarlamentarilor Rovana Plumb, Clotilde Armand, Maria Grapini, Gheorghe Falca si Marian-Jean Marinescu:

“UNIUNEA UNIUNEA SOCIETATILOR DE EXPEDITII DIN ROMÂNIA – USER este o asociatie profesionala infiintata in 1993, care reuneste si reprezinta societati cu activitati ce acopera toate modurile de transport si servicii conexe: transport rutier, aerian, feroviar, maritim, fluvial, multimodal, agabaritic, marfuri periculoase, logistica, comisionariat vamal.

In mod special sustinem transportul combinat (intermodal), fiind si membri asociati ai Uniunii Internationale pentru Transport Combinat Rutier-Feroviar (UIRR).

In acest spirit, USER sustine, în principiu, adoptarea legislatiei de reforma continuta in Pachetul de Mobilitate 1.

Cu toate acestea, consideram ca propunerea de a adauga un nou alineat la Articolul 10 din Regulamentul 1072/2009, care ar permite unui stat membru să suspende Articolul 4 din Directiva privind Transportul Combinat (Directiva 92/106) pe teritoriul sau, submineaza operatiunile de transport combinat existente și competitivitatea sectorului si nu este acceptabila in forma sa actuala.

Transportul combinat ofera cea mai evidenta solutie in transportul de marfa la distante mai mari, pentru a atinge obiectivele noastre comune, pentru a face simultan economia europeana mai competitiva, mai ales dupa pandemia coronavirusului si pentru a face acest lucru intr-un mod ecologic care sa ne pastreze continentul ca unul dintre cele mai vii locuri de pe Pamant.

Prin urmare, va rog să sustineti amendamentele Thaler (amendamentele 9 și 27) in timpul votului Comisiei TRAN din 8 iunie 2020. Aceste modificări vor asigura că noul alineat 7 va fi utilizat numai daca este absolut justificat, si chiar atunci, intr-o manieră transparenta si numai atata timp cat prevaleaza circumstantele citate in justificare.”

Din pacate, membrii Comisiei TRAN a Parlamentului European (PE) au respins la vot, in 8 iunie, toate amendamentele aduse Pachetului Mobilitate 1, in ciuda tuturor eforturilor UIRR si a membrilor sai asociati.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Translate »